Blog
Nasze ostatnie artykuły:

  • Tarcza 2.0

    Szanowni Państwo,w związku z uchwaloną w dniu 17 kwietnia 2020 roku ustawą o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-21 mającej na celu rozszerzenie pakietu ulg/dofinansowań/zwolnień przyznawanych w ramach. tzw. tarczy antykryzysowej poniżej przedstawiamy zaktualizowane rozwiązania, z których mogą Państwo skorzystać w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. 1. Świadczenie postojowe dla osób zatrudnionych na podstawie......

  • Od stycznia ogromny wzrost obciążeń zus

    Kto skorzysta na reformie “Małego ZUSu” w 2020 roku ? Ze zmniejszonych składek skorzystać będą mogły przedsiębiorstwa, których przychód za rok 2019 nie przekroczy kwoty 120 tysięcy złotych. Pamiętajmy, że mowa tu nie o  dochodzi a o przychodzie właśnie. Dotychczas z ulgi wprowadzonej w 2019 roku korzystali jedynie mikro przedsiębiorcy, których roczny dochód nie przekroczył wartości 63 tysięcy złotych.......

  • Kiedy wypadają święta zakupowe? Jak się do nich przygotować, aby faktycznie oszczędzić?

    Osoby chcące zrobić zakupy na przełomie listopada oraz grudnia wcale nie muszą wydawać majątku. Wystarczy poczekać na specjalne okazje, aby zaoszczędzić na zakupach dużo pieniędzy. Przykładami takich okazji są m.in.: Cyber Monday, Black Friday, Dzień Singla oraz wiele innych dni. Można w takich przypadkach liczyć nie tylko na promocyjne ceny za poszczególne produkty, ale też na darmową dostawę....

PGF

Zasady savoir vivre podczas spotkania biznesowego


Etykieta biznesowa rządzi się swoimi własnymi prawami, czasem sprzecznymi od tych, które wynieśliśmy z domu i które dotyczą sytuacji typowo towarzyskich. Warto je raz poznać, aby nie popełniać nieświadomie gaf, a także po to, aby umieć zachować się podczas spotkania biznesowego.

Poznaj najważniejsze zasady etykiety biznesowej

Jedną z podstawowych zasad savoir vivre’u w biznesie jest to, że pierwszeństwo zawsze przysługuje osobie starszej wiekiem lub reprezentującej wyższe stanowisko. Płeć nie odgrywa tu żadnej roli, dlatego – choć niektórym może wydawać się to dziwne – szef płci męskiej nie musi przepuszczać w drzwiach kobiety niższej mu pod względem zajmowanego stanowiska – na przykład sekretarce, kobiecie, której miejscem pracy jest podlegające mu biuro rachunkowe, menedżerce czy pani sprzątającej. Choć w sytuacjach towarzyskich to kobieta pierwsza wyciąga dłoń na powitanie, na gruncie biznesowym rozpoczyna witanie się osoba wyższa rangą lub stażem, niezależnie od tego, jakiej jest płci.

A co z dress codem?

Inną zasadą funkcjonującą w biznesie jest przestrzeganie dress code’u. Tak jak ustawy determinują księgowość, tak zasady określają sposób ubioru właściwy dla pracowników obojga płci. O ile w przypadku mężczyzn zagadnienie to sprowadza się do założenia garnituru, w przypadku kobiet sprawa się nieco komplikuje. Co do zasady strój biznesowy określa długość spódnicy jako element zakrywający kolana. Jeśli chodzi o obuwie formalne, to powinno być ono zakrywać palce i pięty, a także nie być na zbyt dużym obcasie. Wszelkiego typu koszule i bluzki powinny zakrywać dekolt oraz ramiona. Biżuteria, o ile jakaś się pojawia, powinna być skromna, niewielka i nierzucająca się w oczy. Podobne zasady obowiązują w przypadku makijażu, który powinien być delikatny i neutralny. Zasada ta w równym stopniu znajduje zastosowanie w przypadku managerki, dyrektorki regionalnej, jak również kobiety, do której należy obsługa księgowa firmy.

Wówczas możemy być pewni, że druga strona doceni nasze przygotowanie, a rozmowa będzie toczyć się gładkim, niewymuszonym torem. Zachowując szacunek do rozmówcy, łatwiej też o wynegocjowanie lepszych warunków, wzbudzenie w drugiej stronie nici sympatii czy wreszcie pójście na kompromis.